☎️  +36-20-487-5543

📍 1071 Budapest, Peterdy utca 39.

Mi is pontosan a copywriting?

A copywriting a szövegírás (a weboldalakon, hirdetésekben, promóciós anyagokban stb.) művészete és tudománya, amivel eladhatod a terméked vagy szolgáltatásodat, és meggyőzöd a leendő ügyfeleket a vásárlásról. Egy értékesítési csapat egyenként veszi fel a kapcsolatot az ügyfelekkel; A szövegírók egyszerre érik el őket óriásplakátokon, magazinhirdetéseken, értékesítési leveleken, blogbejegyzéseken keresztül a célközönséget.A dizájn, a tartalommarketing, a SEO és a növekedési technikák a teljes digitális marketing terv részét képezik, és a szövegírás az a ragasztó, amely összeköti az egészet. Az eladható szöveg ad jelentést a tervezésednek, és megalapozza a tartalommarketingedet, a SEO-t és a növekedési technikákat. A jobb szöveg írása lehetővé teszi, hogy több olvasót alakítson vevővé. 

De hogyan is lehet valaki jó szövegíró?

  • Szükséges eltölteni számtalan órát híres értékesítési levelek írásával?
  • Érdemes elolvasnod több száz könyvet a szövegírásról?
  • Megéri milliókat költeni egy újabb felsőfokú végzettségre az egyetemen?

Miért olyan fontos a termék értése?

Minden szövegírás-projekt első lépése annak megértése, hogy pontosan milyen terméket értesítesz. David Olgilvy, a legendás copywriter híres arról, hogy három hétig alapos tanulmányokat folytatott, hogy egy nyerő koncepciót állítson össze egy Rolls Royce hirdetéshez.

pastedGraphic.png

És ha Ogilvy úrnak ennyi időbe tellett, hogy felfedezzen egy ilyen fontos értékesítési funkciót, akkor biztosan érdemes egy kis időt szánnod a termék tanulmányozására, hogy megtudjad, mely funkciók tűnnek ki az ügyfelek számára. Ez a fejezet valódi célja – megtudni, mi teszi egyedivé termékét, és milyen előnyök és funkciók vonzzák az ügyfeleket.

Íme, itt vannak a legjobb gyakorlatok a kiváló szövegíráshoz. 

Készítsed el termékleírásodat

Kezdjed azzal, hogy megválaszolod a termékeddel kapcsolatos következő kérdéseket (lehet, hogy kissé módosítani kell a kérdéseket, ha a termék helyett szolgáltatást kínálsz).

1. kérdés: Hogyan jellemeznéd a terméket?

Ehhez a kérdéshez adj meg egy egyszerű, 2-3 mondatú leírást a termékről. Nem szükséges, hogy szuper hosszú vagy részletes legyen. Egyszerűen írj le egy rövid leírást, mintha a terméket ismertette volna a vevővel.

2. kérdés: Mi az egyedi/különleges ebben a termékben?

A cél itt valami egyedi vagy különleges azonosítása a termékben. Mit kínál ez a termék, amit mások nem? Hol készült? Könnyen telepíthető? Olyat nyújt, amelyeket máshol nem kínálnak?

3. kérdés: Milyen előnyöket nyújt?

Nemcsak azt szeretnék tudni, hogy egy termék milyen egyedi, hanem azt is, hogy milyen előnyökkel jár az ügyfeleknek. Sok vállalat abbahagyja a termék leírását az egyediségnél, és nem folytatja a használatának előnyeit.

Például egy vállalat beszélhet arról, hogyan kínálnak webanalitikai szoftvereket, de nem mondja el az ügyfeleknek a szolgáltatás előnyeit. Ehelyett azt kell mondaniuk az ügyfeleknek, hogy a szoftver segíti őket egy jövedelmezőbb webhely felépítésében, több bevételt generál ügyfélenként. A hangsúlyt az előnyre kell helyezni, nem csak a szolgáltatás leírására.

4. kérdés: Milyen fájdalmat enyhít?

Az emberek általában két okból vásárolnak – örömük növelése vagy a fájdalom minimalizálása érdekében. A fenti kérdésben meghatároztuk azt az előnyt, amely „növeli az örömöt”; ebben a kérdésben meghatározzuk, mely fájdalom minimalizálható a termék használatával.

Például egy gépjármű-biztosító társaság használhatna egy ilyen címet: „Túl sokat fizet az autó biztosításáért?” Ezután a hirdetés arról szólna, hogy az ügyfelek többsége többet fizet, mint amennyire a gépjármű-biztosításhoz szüksége van, és hogyan tud több pénzt megtakarítani. A hirdetés célja először a fájdalomra összpontosítani, majd arról beszélni, hogy az X vállalat hogyan enyhíti ezt a fájdalmat.

Gyakran a megszüntetett fájdalomra való összpontosítás hatékonyabb, mint a nyújtott élvezetre való összpontosítás, de mindkét megközelítés működik.

5. kérdés: Milyen funkciókat tartalmaz és milyen előnyökkel jár?

A kérdés megválaszolásához először le kell írnod a termék egyes jellemzőit. Előfordulhat, hogy végül nem használod mindet a példányában. Egyes termékek sok funkcióval rendelkeznek, mások kevésbé. A funkciók felsorolása mellett feltétlenül listázd fel az egyes előnyöket. Az ügyfelek jobban törődnek a funkciók által nyújtott előnyökkel, mint maguk a funkciókkal.

Például az ügyfelek jobban törődnek a nagy sebességű internettel, amely segít megszakítás nélkül nézni a videókat, mint azzal az internettel, amely 15 mbps letöltési sebességet biztosít. A „15 mbps” ebben az esetben egy szolgáltatás, a „megszakítás nélküli videók streaming” pedig a szolgáltatás előnye.

A funkciók a termék technikai szempontjai, és az előnyök az, ahogyan ezek a funkciók segítenek az ügyfeleknek abban, hogy elérjenek valamit.

Most, hogy időt szántunk arra, hogy megértsük a termékét és rögzítsük annak jellemzőit, térjünk át a szövegírás másik kritikus lépésére.

Értsed meg ügyfeleidet!

A termék megértése mellett a copywriting legfontosabb lépése annak ismerete, hogy ki a célközönég. Hogy miért is?

Minden az ügyfélről szól, nem pedig a cégről.

Lehet, hogy kíváncsi vagy: “Miért olyan fontos ez?” Fontos, mert az ügyfelek minden csoportjának más a reménye, félelme, álma és elvárása. Az anyukáknak például más a prioritása, mint az üzleti vezetőknek. A pénzmegtakarítás fontosabb az anyukák számára, míg az időmegtakarítás a vezetők számára.

Hogyan tudod megérteni az ügyfeleidet?

Először helyezd magad az ő helyükbe. Ennek viszonylag könnyűnek kell lennie, ha olyan terméket értékesít, amely megoldja az egykori problémádat.

 Végezz ügyfélkutatást!

Kezdjed azzal, hogy megválaszolod a termékeddel kapcsolatos következő kérdéseket (lehet, hogy kissé módosítani kell a kérdéseket, ha a termék helyett szolgáltatást kínálsz).

1. kérdés: Ki vásárolja jelenleg a termékedet?

Az első kérdés azonosítja, kik a jelenlegi ügyfelei. Fontos tudni, hogy kik a jelenlegi ügyfelei, hogy ki fizeti a számláit. (Ha még nem kezdtél el semmit eladni, hagyd ki ezt a kérdést.)

3. kérdés: Hogyan néz ki egy tipikus ügyfél?

Ennek a kérdésnek az a célja, hogy részletes képet alkoss a tipikus vásárlókról. 

4. kérdés: Mit szeretnek az ügyfelek a termékedben?

Amellett, hogy tudnod kell, hogy kik az ügyfeleid, azt is tudnod kell, mi okoz nekik örömet a termékében. Miért vásároltak egyáltalán, és miért térnek vissza?

Szánj egy percet, és gondolkodj el azon fő okokon, amelyek miatt az emberek megveszik a termékét. Mit szeretnek benne?

Ezen a ponton kéne egy jó ötletnek a fejedben lennie az alábbiakról:

  • Hogyan írjad le termékét vagy szolgáltatását egyszerű, de érthető módon.
  • A termék/szolgáltatás főbb jellemzői és előnyei.
  • A termék/szolgáltatás nagy előnye, vagyis a fő értékesítési pont.
  • Kik az ügyfeleid és mi számít nekik.

Írj figyelemfelkeltő címsorokat

 A címsorok elronthatják vagy kijavíthatják a szöveget.

Nem számít, hogy hirdetésekhez, webhely-újratervezéshez vagy Facebook-bejegyzésekhez írsz-e. A címsorok meggyőzik az olvasókat, hogy kattintson a cikkükre.

Hogyan írsz figyelemfelkeltő címsorokat? A figyelemfelkeltő címsoroknak 3 kulcsa van.

1. A címsoroknak egyedieknek kell lenniük

Az internet és a reklámvilág tele van másolatokkal és más emberek tartalmának plagizálásával boldoguló emberekkel.

Ne legyél köztük.

Ha ki akarsz tűnni a tömegből és eladni a termékeidet, akkor egyedi, figyelemfelkeltő címsorokkal kell rendelkezned.

2. A címsoroknak rendkívül konkrétaknak kell lenniük

Amint a közönség elolvassa a címsort, pontosan tudnia kell, hogy mit fog kapni a termékétől vagy szolgáltatásától.

Kerülje el az általános vagy félreérthető kifejezéseket, és írja le, hogy a potenciális ügyfelek mit kapnak konkrétan.

3. A címsorodnak sürgősséget kell közvetítenie

Szeretnéd, ha a közönséged elgondolkodna azon, hogy mit veszít, ha nem használja ki azonnal az terméked vagy szolgáltatásod előnyeit.

Használd ki az emberek által sokszor érzett „kimaradásból való félelmet”.

Gyorsan térj át az előnyökre

„Miért jó ez nekem?”

Ezen gondolkodik a legtöbb látogató, miután meghallotta az ajánlatot.

A legtöbb ember hajlamos hangsúlyozni a tulajdonságokat az előnyök helyett. De ennek fordítva kell lennie.

Figyeljed meg, hogy az előnyöket jobban értékelik mint a jellemzőket. Természetesen meg kell magyaráznod a termék működését. De ezt később részletezheted. Először azt kell elmagyaráznod, hogy a termék hogyan teljesíti az igényeket vagy vágyakat. Más szavakkal, magyarázzad el, hogyan lesz jobb a vásárlóinak élete a termék megvásárlása után.

Most ismertessed a funkciókat

“Mi van a dobozban?”

Ezt akarta tudni Brad Pitt karaktere, David Mills a Seven film zárójelenetében.

cppywriting

Noha a doboz tartalma meglehetősen komor volt (felesége levágott feje), ez a kérdés megmutatja annak fontosságát, hogy azonnal meg kell mondani, hogy mit kapnak a vásárláskor. Más szavakkal, tudassad velük, mi van a dobozban.

Ők már tudják, mit kínálsz és milyen előnyökkel jár. Itt az ideje, hogy tömören lebontsad terméked jellemzőit.

Erős cselekvésre ösztönzés (CTA)

Most, hogy a potenciális ügyfelek megértették, mi a terméked, milyen előnyökkel jár nekik és milyen tulajdonságokkal rendelkeznek.

Az utolsó feladatod megmondani nekik, mit tegyenek ezután. Más szavakkal, itt az ideje a CTA-nak.

Ismét az egyszerűség uralkodik, nincs ok a CTA bonyolítására. 

Mint mindig, erősen ajánlom, hogy végezz legalább néhány alapvető A/B tesztet a CTA-n, hogy lássa, mi működik a legjobban.

Néhány konkrét elem a teszteléshez:

  • gombstílus
  • gomb színe
  • megfogalmazás
  • pozícionálás

Összefoglalás

Kezdjed azzal, hogy kutatod a termékedet és az ügyfeleket, hogy katalogizáljad a termék előnyeit és jellemzőit, valamint azonosítsad az ügyfeleket.

  • Hogyan jellemeznéd a terméket?
  • Mi az egyedi/különleges ebben a termékben?
  • Milyen nagy hasznot nyújt?
  • Milyen fájdalmat csillapít?
  • Milyen funkciókat tartalmaz, és milyen előnyökkel jár?
  • Ki veszi jelenleg a termékedet?
  • Ki szeretné megvenni a termékedet?
  • Milyen egy tipikus ügyfél?
  • Mit szeretnek az ügyfelek a termékében?

Írj figyelemfelkeltő címsort.

  • A címsor legyen egyedi.
  • A címsornak ultraspecifikusnak kell lennie.
  • A címsorodnak sürgősséget kell közvetítenie.
  • A címsornak hasznosnak kell lennie.

Használjad a professzionális szövegírók három technikáját.

  • Hangsúlyozza az előnyöket a funkciókkal szemben.
  • Legyen a lehető legkonkrétabb.
  • Célozd az érzelmeket.

Az alábbi négy tipp felhasználásával zárjad le a másolattal kötött megállapodást.

  • Cselekvésre ösztönzés (CTA).
  • Hozz létre egyfajta sürgősséget.
  • Tegyél meggyőző ajánlatot.
  • Nyújts garanciát.